Kontynuując nasz nowy cykl artykułów, pisanych przez menedżerów sprzedaży DACH w DB99 zajrzymy dziś za kulisy kolejnego procesu rejestracji w bardzo znanym i cenionym niemieckim przedsiębiorstwie, którego historia sięga 1899 roku.
[Andrzej]
Branża AGD
Miele: Firma koncentruje się na produkcji urządzeń domowych do kuchni, prania i pielęgnacji podłóg, jak również urządzeń przeznaczonych do użytku w przedsiębiorstwach lub placówkach medycznych „Miele Professional”
#ImmerBesser
Od czego zacząć?
W przypadku wielu przedsiębiorstw, a szczególnie tych największych, do których staramy się aplikować jako dostawca [Die Lieferantenbewerbung], jest oczywiście znalezienie tej właściwej osoby kontaktowej i równocześnie decyzyjnej, która zainteresuje się naszą ofertą i zaprosi nas do dalszego etapu rozmów oraz zaprezentowania potencjału firmy.
Tutaj nie będę ukrywał, że może to być trudna i czasochłonna droga. Tak właśnie było w przypadku mojego Klienta, producenta papierowych paneli o strukturze plastra miodu. Przez wiele tygodni próbowałem raz za razem znaleźć odpowiedni kontakt mailowy czy co prawie niemożliwe – telefoniczny w grupie Miele np. do działu zakupowego, pod którym znajdowałaby się osoba odpowiedzialna za proces rekrutacji nowych dostawców.
Wideo spotkanie szansą na zrobienie dobrego, pierwszego wrażenia!
Gdy zaproszono nas na pierwsze wideo spotkanie, oczywiście bardzo się cieszyliśmy, ale czuliśmy, że jest to ten moment, gdzie kluczowe będzie zrobienie wyjątkowego, pierwszego wrażenia. Skupiliśmy się więc w mieszanym zespole tzn. zarówno reprezentacja naszego Klienta, jak i outsourcowany zespół handlowy Die Besten 99, na jak najlepszym przygotowaniu prezentacji wraz z portfolio oraz omówieniu strategii rozmowy. Zrobiliśmy szeroką listę możliwych pytań, jakie mogą paść ze strony grupy Miele, do których opracowaliśmy rozbudowane odpowiedzi.
Wspomniane wideo spotkanie przebiegało profesjonalnie i rzeczowo. Obie strony były przygotowane, co pozwoliło na sprawne omówienie kluczowych kwestii.
Ze względu na ilość uczestników rozmowy odbywały się płynnie w trzech językach: angielskim, niemieckim i polskim.
Rejestracja dostawcy
Po akceptacji, która odbywała się na podstawie przeprowadzonej rozmowy oraz zebranych materiałów otrzymuje się mailowo zaproszenie do rejestracji dostawców
w specjalnym portalu, który jest używany przez Miele. Po kilku dniach faktycznie otrzymaliśmy link do systemu Jaggaer – to była świetna wiadomość, nasz trud się opłacił.
Przeszliśmy do dość żmudnego procesu rejestracji. Jak to zwykle bywa, metodą prób i błędów, przechodziliśmy przez kolejne etapy. Muszę tutaj bardzo podziękować naszym opiekunom z Miele, którzy cierpliwie nas wspierali i pomagali nam podczas tego procesu. Skorzystaliśmy też z opcji telekonsultacji z infolinią platformy Jaggaer, gdzie starano się nam jak najlepiej pomóc.
W końcu udało się przejść przez całą rejestrację na platformie i otrzymaliśmy potwierdzenie, że jesteśmy „widoczni” w systemie dostawców. Teraz pozostaje nam tylko oczekiwać na zapytania ofertowe oraz kontakt w sprawie potencjalnych działań handlowych w zakresie wsparcia dla różnych działów Miele.
Platforma Jaggaer
Krótko o wielozadaniowym systemie Jaggaer. Z mojego punktu widzenia jego kluczową rolą jest łączenie zapotrzebowania klientów korporacyjnych z potencjalnymi dostawcami na poziomie globalnym. Wsparcie Jaggaer jest dostępne całodobowo, aby pomóc zainteresowanym w każdej strefie czasowej. Aktualnie firma Miele jest reprezentowana w prawie 50 krajach/regionach przez własne spółki handlowe i na kolejnych 50 rynkach przez importerów. Moim zdaniem korzystanie z platformy Jaggaer ma w tym przypadku usprawnić komunikację i działania strategiczne, poprzez gromadzenie i analizę danych, dostępnych na wyciągnięcie ręki.
Jeżeli jesteś gotowy, aby zainwestować swój czas i fundusze w wieloetapową rekrutację na dostawcę dla dużych przedsiębiorstw z krajów niemieckojęzycznych napisz do nas hallo@db99.pl. Wykazujemy się niezwykłą cierpliwością i wytrwałością w dążeniu do celu i gdy dopadnie Cię zwątpienie dodamy Ci siły, motywacji i pomożemy w działaniach, aby proces zakończył się sukcesem.