10/05/2024

Messefieber: Jak przygotować się do targów branżowych?

 

[Monika]
Branża wyposażenia wnętrz i ogrodów.

 

Zacznijmy od tego, że nie tylko wystawcy mogą czerpać z dobrodziejstwa wielkich eventów branżowych. Oczywiście idealnie byłoby dysponować pokaźnym budżetem, który pozwoli na własne stoisko o imponującej powierzchni, pełnej gadżetów reklamowych, miejsc do odpoczynku i prowadzenia rozmów oraz własnej oferty gastronomicznej. Przygotowania do takiej formy promocji najczęściej zaczynają się rok wcześniej, a nawet rezerwuje się powierzchnie na kolejne targi będąc jeszcze na tych trwających. Ale czy tylko giganci mogą efektywnie przyciągać odwiedzających? Niekoniecznie. Kluczowe jest tutaj obranie strategii, obejmującej działania przed targami, w trakcie, jak i po targach.

 

Gdy dysponujesz mniejszym stoiskiem, stwórz tam przestrzeń do prowadzenia rozmowy biznesowej. Kącik, gdzie będzie można na chwilę przysiąść i się bliżej poznać. Przed wydarzeniem zadbaj o zaproszenie swojej grupy docelowej do rozmów na Twoim stoisku, zarówno wystawców, jak i odwiedzających. Przygotuj sobie wcześniej harmonogram, w którym będziesz mógł skutecznie umawiać spotkania.

 

Targi możesz dobierać stosownie do Twoich aktualnych potrzeb. Przykład z życia DB99. Do naszego portfolio Klientów poszukiwaliśmy firm z branży wyposażenia wnętrz, więc aby stworzyć szanse na rozmowy wybrałam się na targi warsaw home & contract. Przed moim wyjazdem Dział Generowania Leadów DB99 skontaktował się z pasującymi do naszej grupy docelowej wystawcami, czy byliby zainteresowani spotkaniem, ponieważ będę tego dnia na targach i bardzo chętnie bym ich odwiedziła. Odzew przeszedł nasze oczekiwania, atmosfera targowa sprawiła, że większość firm była otwarta na poznanie się bliżej. Na targach z różnych branż byłam wielokrotnie, ale jeszcze nigdy nie byłam tak zmęczona, jak po tym jednym dniu intensywnych meetingów. Serdecznie polecam przetestowanie tej strategii na pełene wykorzystanie potencjału targowego. Nasunęło Ci się pytanie, gdzie znaleźć dane wystawców? Weźmy pod lupę trwające właśnie targi Gartenträume, na których stronie internetowej publikowane są informację na temat wystawiających się firm. Podrzucam link.

 

To, co zawsze się sprawdza podczas przygotowań do ważnych wydarzeń to checklista. Aby zapewnić sobie skuteczny występ na targach, warto poświęcić na to trochę czasu. Poniżej znajdziesz kompleksową checklistę, która pomoże Ci zorganizować wszystkie niezbędne elementy:

 

Definicja celów: Jasno zdefiniuj cele swojej obecności na targach. Mogą to być na przykład: pozyskiwanie nowych klientów, budowanie wizerunku firmy czy prezentacja nowych produktów.

 

Planowanie budżetu: Określ budżet, który pokryje wszystkie koszty związane z targami, takie jak: czynsz za stoisko, transport, montaż i demontaż stoiska, materiały promocyjne, koszty personelu oraz koszty podróży.

 

Wybór lokalizacji stoiska: Wybierz strategiczne miejsce na stoisko, które będzie dobrze widoczne i łatwo dostępne dla odwiedzających.

 

Koncept stoiska: Opracuj atrakcyjny plan prezentacji swojej marki, produktów i usług, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających.

 

Planowanie personelu: Zadbaj o odpowiednią liczbę przedstawicieli na stoisku, aby efektywnie obsługiwać potencjalnych klientów i zbierać leady. Jeżeli wybierasz się na targi międzynarodowe w Niemczech lub Austrii zwróć uwagę, czy reprezentanci Twojej firmy mówią po niemiecku.

 

Materiały promocyjne: Zainwestuj w wysokiej jakości materiały reklamowe takie jak ulotki, katalogi czy gadżety, które zostaną przygotowane przez sprawdzonego dostawcę. Niech poniesie Cię Twoja kreatywność im materiały będą bardziej oryginalne, tym zostaniesz lepiej zapamiętany.

 

Zaproszenia: Zorganizuj kampanię zapraszającą na swoje stoisko, wykorzystując różne kanały komunikacji, aby dotrzeć do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Wykorzystaj wspomnianą ogólnie dostępną listę wystawców, czasami istnieje także możliwość, zakupy bazy odwiedzających.

 

Dekoracja stoiska: Projektuj swoje stoisko tak, aby było atrakcyjne i profesjonalnie wyglądające, co przyciągnie uwagę odwiedzających. Na pewno dobrze sprawdzi się, miejsce gdzie można na chwilę usiąść.

 

Technika i sprzęt: Upewnij się, że stosujesz najnowsze technologie i sprzęt, takie jak oświetlenie, materiały prezentacyjne czy ekrany, które wyróżnią Twoje stoisko.

 

Podsumowanie targów: Zaplanuj postępowanie po targach, w tym sposób rejestrowania i obsługi nowych leadów, by maksymalnie wykorzystać zdobyte kontakty. Dbaj o to, żeby zawsze dostać od rozmówcy, jego dane personalne tj. imię, nazwisko, bezpośredni adres e-mail oraz telefon.

 

No i nie zapomnij o najważniejszym – wygodnych butach! 😉

 

Nie byłabym sobą, gdybym nie wrzuciła ciekawego artykułu w języku niemieckim:
Birgit Ahlers, Chefredakteurin der Vertriebszeitung

 

Chętnie wyjadę z Tobą na targi? Skontaktuj się w tej sprawie z Martyną – Key Account Manager Die Besten 99 – link