17/05/2024

Messefieber: Jak przygotować się do targów branżowych?

 

[Andrzej]

Branża ochrony środowiska i urządzeń do redukowania objętości odpadów.

 

Będąc świeżo po targach IFAT w Monachium skupię się dzisiaj na praktycznych wskazówkach.

 

To co okazało się kluczowe to rezerwa czasowa na dojazd z Polski do Monachium, całe szczęście taką dysponowałem. Korek na granic opóźnił moje dotarcie na dworzec w Berlinie. W takiej sytuacji zawsze warto mieć plan B oraz podpięte karty pod aplikacje podróżne dla różnych środków transportu. Warto z wyprzedzeniem zabookować sobie podróż najlepiej samolotem, co niestety akurat w moim przypadku było niemożliwe. Jest to istotne zwłaszcza wtedy, gdy po długim weekendzie wszyscy Polacy pracujący w Niemczech wracają do swoich obowiązków. To co bardzo ułatwia kwestię przemieszczania się, to karta wejściowa na targi, która upoważnia do przejazdów komunikacją miejską – bardzo wygodne rozwiązanie.

 

To samo dotyczy hotelu. Nie warto zostawiać rezerwacji noclegu na ostatnią chwilę, zwłaszcza jeżeli mówimy o Monachium. Chodzi tu zarówno o bliskość do targów lub centrum, jak i o cenę.

 

Po logistyce zmienię wątek na bardzo prozaiczny, ale jakże przydatny, czyli materiały biurowe. Podstawowe wyposażenie stoiska to: wizytówki, katalogi, długopisy, zszywacze, taśmy klejące, zakreślacze i nożyczki. Oczywiście poza tradycyjnymi wizytówkami świetnie sprawdzają się QR kody, gdzie można dane kontaktowe zeskanować i od razu zapisać w telefonie. Bardzo przydatny jest formularz kontaktowy, do zbierania danych i spisywania notatek ze spotkań. Tutaj możesz ściągnąć formularz z którego korzystają pracownicy Die Besten 99 –LINK

 

 

Katalogi i prospekty najlepiej prezentują się na stojakach oraz dyspozytorach. Okazało się, że jest to towar deficytowy. Jednego dnia mieliśmy stojak, a następnego magicznie zniknął. Firmy, które zajmują się budowaniem i wyposażeniem stoisk, czasami ratują się różnymi zabiegami zwłaszcza w temacie krzeseł i wspomnianych dyspozytorów. Ze względu na to, że nasz stojak był charakterystyczny udało się go szybko zidentyfikować i odzyskać. Mimo, że międzynarodowe targi odbywają się w różnych krajach, to mam wrażenie, że wyzwania dot. organizacji stoisk są wszędzie takie same 😉.

 

Nasz klient wybrał bardzo dobre miejsce na lokalizację stoiska. Jest to kluczowe, aby zapewnić sobie widoczność i zwiększyć ilość odwiedzających. Stoisko było otwarte i łatwo było nas znaleźć.

 

W przeciwieństwie do targów IFH, to targi IFAT były mocno międzynarodowe. Zaskoczyła mnie bardzo duża liczba odwiedzających z Islandii. Szacuję, że około 50% rozmów mogło się odbyć po angielsku. Oczywiście niemieckojęzyczne wsparcie było na wagę złota, bo połowa odwiedzających nasze stoisko posługiwała się tylko tym językiem.

 

Powstało wiele teorii, na temat tego, jaki dzień wybrać na odwiedzenie targów. To zależy od tego ile trwają, ale zakładając, że średnio 3 dni, to kształtuje się to najczęściej tak:

 

  • pierwszego dnia wszyscy są podekscytowani, pełni energii, a stoiska są w pełni wyposażone w gadżety reklamowe
  • drugiego dnia zaproszeni są goście specjalni oraz odbywają się konferencje i imprezy integracyjne
  • ostatniego dnia pojawia się już zmęczenie, stoiska zaczynają pustoszeć, większość wystawców zaczyna się pakować już w połowie dnia.

 

Pamiętaj! Po targach nie ma odpoczynku. Trzeba wpisać zebrane kontakty do CRM i dotrzymać obietnic danych podczas spotkań targowych. Kontakt mailowy i telefoniczny, dla utrzymania relacji jest kluczowy, jeżeli chcesz odnieść sukces.

 

Zebrałeś leady targowe i potrzebujesz wsparcia? Już wiesz, gdzie możesz je znaleźć: DB99

 

Do usłyszenia!